Nika Zupanc si starostlivo vyberá svoje témy a návrhy. S nimi ponúka vzrušujúci pohľad na prevažne mužský trh nábytkového dizajnu, kde sa všetka túžba vlieva do technického, racionálneho, triezveho a utilitárneho, na rozdiel od intuitívneho, eklektického, márnivého a hysterického. Na dosiahnutie tohto cieľa využíva Nika Zupanc svoj poetický pohľad, vnútorné boje so stereotypmi a dlhotrvajúce aféry s technológiami. Pozorne skúma limity tohto odvetvia, pokiaľ ide o emocionálny efekt a porovnávanie materiálov, a to ako v produktovom dizajne, tak aj v interiéri.
V medzinárodnej tlači bola jej práca opísaná ako všetko od „punkovej elegancie“ (Elle USA) a „Techno chic“ (BUSINESSSWEEK), až po „väčší než život“ (CLEAR MAGAZINE) a bola prezentovaná v mnohých relevantných medzinárodných časopisoch, ako napríklad Wallpaper, Icon, Frame, Elle Decor atď.